17:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسکن ملی

تغییر وزارت‌خانه متولی بنگاه‌های املاک چاره‌گرانی مسکن نیست
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر انتقال اتحادیه مشاوران املاک از ذیل وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی گفت: تغییر وزارت‌خانه چاره کار برای کنترل قیمت مسکن نیست.
امکان ثبت نام مسکن ملی در آینده
نماد برتر- بر اساس اعلام یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام طرح اقدام ملی برای مرحله دوم قطعا باز خواهد شد که امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد.
رونمایی از اولین واحدهای مسکن ملی پرند + تصاویر
نماد برتر- نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱۶۰ واحد در شهر جدید پرند در شرایطی افتتاح شد که مدیرعامل عمران پرند می گوید این واحدها از کیفیت و نمای بهتری نسبت به مسکن مهر برخوردار و حدود ۱۵ متر بزرگتر است.
افتخار قیچی این ربان نصیب چه کسی شد؟
نماد برتر- پروژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که نفس دو دولت را در بخش زیرساختها گرفت در شرایطی روزهای پایانی خود را طی می کند که سهم دولت قبل از تحویل واحد ۶۹۰ هزار و سهم دولت فعلی یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد است.
اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح شد
نماد برتر- صبح امروز با حضور رئیس جمهور که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد افتتاح و به طور کلی در قالب این پروژه و طرح مسکن مهر ۵۰۹ هزار واحد به مرحله افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی رسید.
شروع ساخت ۱۲۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مراحل مختلف از اجرا تا افتتاح رسیده است گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین سیاست ما در سالهای اخیر به جذابیت سکونت در شهرهای جدید انجامیده است.
بازار مسکن تابع بازارهای ارز، طلا و بورس شده / کاهش ۹ میلیونی قیمت
نماد برتر- وزیر راه با اعلام اینکه بازار مسکن تابع بازارهای ارز، طلا و بورس شده ، ادعا کرد میانگین هر متر مربع در تهران بدون لحاظ کردن دو منطقه یک و سه ۹ میلیون تومان کمتر شده است .
اولین واحدهای مسکن ملی امروز افتتاح می‌شوند
نماد برتر- اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن امروز با حضور رئیس جمهور و با هدف رفع نگرانی برخی متقاضیان افتتاح می‌شوند.
متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف
نماد برتر- با وجود آنکه مهلت واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن دو بار تمدید شده شواهد و قرائن حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده اند.
اثر نوسان مصالح بر قیمت مسکن ملی
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته هزینه مصالح ساختمانی تا پایان مرحله اسکلت ۱۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: به اعتقاد من قیمت هر متر مربع مسکن ملی بیش از ۲.۷ میلیون تومان خواهد بود.
مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
نماد برتر- بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
پیش بینی بازار مسکن با تکیه بر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز
نماد برتر- یک کارشناس با اشاره به ناکارآمدی طرح های وزارت راه ، اوضاع بازار مسکن در نیمه دوم سال را با تکیه بر متغیرهایی چون تاثیر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز پیش بینی کرد.
پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن ماهیت کندی دارد گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.
افراد حقیقی هم میتوانند مسکن ملی بسازند؟
نماد برتر- متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می‌توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحبخانه شوند.
آخرین مهلت واریز وجه طرح مسکن ملی تا پایان ماه
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه، متقاضیان طرح مسکن ملی تا پایان ماه جاری فرصت دارند برای پرداخت وجه اولیه اقدام کنند.